- Thuresa!...5 år sen

Hejsan!


För ca 2 år sen hittade jag en blogg som jag fastnade för, jag läste varje dag, fick aldrig nog. Den här tjejen är nu idag fotograf och fotar allt från bröllop till porträtt m.m. Hon tar jätte fina foton och är en positiv och glad tjej. Men för 5 år sen, åkte hela familjen ner till Thailand, tsunamin kom. Dom var fem i familjen som åkte ner, men återvände hem till Sverige med bara fyra kvar i familjen. Dom förlorade ett barn. Förstår att det var en jobbig tid för alla, så den sörsta tjejen startade en blogg där hon skrev av sin sorg och delade med sig av sin berättelse tillsammans med andra som också hade förlorat någon där nere. Nu har det snart gått 5 år...
Jag själv hade aldrig kunnat föreställa mig hur jobbigt det måste vara att förlora sitt barn/storasyster/lillasyster. Det måste verkligen vara hemskt..Så därför beundrar jag denna bloggerskan som har klarat detta, hela familjen.
Hennes mamma har skrevit en text som nu blivit en låt och den berör en väldigt djupt, den är jätte fin.
Hon har även skrivit en bok om händelsen, om dessa 5 åren dom har gått igenom. Om minnen dom har haft med denna flicka. Tycker denna familjen verkar helt underbar...Så en stor kram till henne och hennes familj som gått igenom så pass mycket.
Denna blogg har inspirerat mig mycet..älskar hennes foton, har fått många tips därifrån.
Hon har mycket talang och älskar det hon gör...Har i alla fall sett ett klipp med hennes mamma som var med i Nyhetsmorgon på tv4 där hon berättar om händelsen nere i Thailand och där man sen får höra hennes låt som hon skrivit till sin dotter. Så jag tänkte att jag ska dela med mig av detta klippet. och här har ni den stora bloggerskan Emelie Ohlsson

http://emelieohlsson.blogg.se/ 

För övrigt så får ni sova så gott, eller ja snart gomorron iaf...jag e inte alls trött, men ska se om jag kan få lite sömn iaf...Puss ♥


Kommentarer
Postat av: Rania

men gud tack, vad snäll du är <3

2009-12-23 @ 10:06:16
URL: http://raniaphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
*** ///// # DESIGN BY ELVIRA NYBERG # ///// # COPYRIGHT # ///// ***